Thursday, November 09, 2006

Kan hal nya....

Tiap kali ku menantang iklan basar ani.. Timbul grigitan ku. Grrrrrrr.. Tampat penaruhan iklan buduh ani lagi strategik. Didapan lampu merah. Kalau ku ada power puff gurl.. ku cabut kali ah..

Bukan pulang apa.. Messagenya atu semacam mambari tau dunia makanan orang Barunai ani; Indon Mee ani tah ganya.. Sepatutnya pihak kesihatan yang mempromo amalan permakanan sihat atu.. harus peka tentang perkara seumpama ani.. Seperti mana DYMM turun padang belusir naik bukit turun bukit di Shahbandar membawa pegawai dan kakitangan Baginda demi menyedarkan mereka-mereka yang semakin 'sehat'.

Dari pandangan sebelah kiri ku pulang.. Adakah berkesenimbungan dengan statistik pengidap barah diBarunai yang semakin meningkat??? Atau kes obese yang kekal didalam carta PELANGI??? Entahlah Labu..

3 comments:

yus said...

Orang Brunai suka makan mee goreng ni yer kak.....hehe..(jgn marah tau)

Ni bahasa Brunai lah ni yer.....tak pernah dgr sebenarnya, seronok lak baca cara akak tulis ketidakpuasan hati akak pada iklan ni. Kalau yus pun 'hangin' gak....

Nina Suria said...

yus
memang mee goreng segera ni sodap bila sekali-sekala makan.. tp bukan makanan 'sambat-malam-ari'(everyday)orang Barunai. Kalau akak memang jarang nak bawak masok kerumah makananbuduh nih.. berhantu tau! Anak2 bila dah nampak memang tolak masakan kakmOn :( tu yang berpuaka tu

OrangKerdil said...

Alamak!! KakMon!! **jerit sekuat yang mungkin**..ada saingan baru nampaknya nih! takleh jadi ni..grrrrrrrrr....