Sunday, August 07, 2011

Sungkai

Salam Ramadhan semua. Belum sampai seminggu kita berpuasa, mood memasak meredum jatuh. Rasa malas memenuhi ruang jasad. Apalagi bila tiada P.A. di sisi. Balik kerja sudah merasa penat ya amat. Bila jumpa batal, keinginan nak buat makanan itu, makanan ini, untuk berbuka, hanyut bersama dengkur paus biru. Adieeeeh..

Akhirnya aku hanya akan memasak suatu yang mudah aja... Seperti menu yang sudah-sudah. Ikan temenong bakar dengan cicah air asam, ikan kari, sayur kailan sos tiram, sambal mangga dari kebun belakang, kurma dan buah-buahan yang lain. Silakan...




















Akhir kalam selamat berbuka semua. Jika kudrat mengizinkan, Insya Allah kakmOn akan bercerita lagi di lain waktu. Moga rezki yang kita hadapi di meja berbuka itu membawa sejuta barakah kepada kita sekeluarga. Sayang awak semua.

7 comments:

Mamasya said...

Salam Ramadan k.Mon

Ikan bakar cicah air asam tu jugak yg sedap.teringat ikan2 segar di pasar Gadong dan Jerudong...mcm2 jenis ikan ada.kat sini pilihan ikan tak byk...paling byk ikan talapia..

Nina Suria said...

betul mamasya, ikan bakar memang tak bole dinafikan, apalagi bila makan panas ngan cicah yang cun, pasti tak nampak mentua lalu belakang :p

semalam b.mat pi pasar gadong banyak ikan segar, tapi bila nampak salmon, yang lain2 dah tak nampak dah hikhikhik..

semoga puasa hari ini lebih baik dari semalam :)

CT NoArIzAh ArIs said...

Simple2 pun menyelerakan jugak nak pulak air asam tu meleleh air liur sy kak mon..:)

azlina said...

salam ramadan kak mon...

alhamdulilah menyelerakan...10 ramadan tlh pun berlalu...terlalu cpt masa beredar

Nina Suria said...

CT NoArIzAh ArIs
Air Asam memang buat merembas air liur. Btw Ramadhan kali nie, kakmOn cuma mampu buat yg termudah aja.. Sib bik anak2 bole terima jugak :D

Azlina
Ya Ramadhan begitu pantas berlalu, kini Aidilfitri sudah semakin dekat merapati.. Ya Allah terlalu banyak kerja yang belum usai. Moga DIA mempermudahkan kita semua..

notie said...

Fuh sodapnya ikan bakar cecah air asam... erk kenyang ambik bau....opss posa le hehehehe

Nina Suria said...

notie ati2.. amik bau pong bole rosak timangan tau :p