Wednesday, November 13, 2013

bila jari amai menari lagi..


Salam pagi rabu yang mendung. Dua hari ini aku tidak ada tempahan kek kerai'an atau yang sewaktu dengannya. AMAN. Sa'at dan detik itulah yang ku nanti untuk'mengakas' kembali projek yang terbangkalai.


Lalu sebelum abang pergi kuliah pagi kemarin, aku mengarahkannya membawa turun kursi yang sudah tidak nampak rupa itu lagi. Sarungnya sudah koyak rabak, bagai celana encik Ramlee aja. DHA'IF sungguh. Entah 'anak Jun' mana yang duduk tidak bertatasusila itu. MEMALUKAN. 

Dan sebelum waktu Zohor, kursi itu sudah kembali cantik dan menggoda dengan gaun yang telah di ubahsuai dengan ropol di kakinya. Alhamdulillah..


Dan sa'at ini aku masih lagi tekun menjahit bendera dari saputangan khazanah lama ku. Sudah lama projek itu terdiam sepi dalam 'kaban' di bawah katil itu. 



Harap-harap pagi ini aku bisa menggantungkannya di ruang kerja baharuku.


Oh yah! Terlupa. Parfum Garden, terima kasih atas langsir yang yang tergantuk manis di jendela comel itu yah. Aku suka BANYAK. Dan jangan lupa, rak dapor bila nak beroperasi? Mwaaaah.. sayang adik *rayuan gombal*


Daaaaaaaah.. hingga ketemu lagi. Sayang awak jugak
xoxo


5 comments:

notie said...

wah comelnya ropol2 pink itu. Langsir nya juga comelnya cantiknya. Wah lama sungguh ngak dengar org bonai berkicauan. Windu sekali.

Seronok tenguk keluarga di sana mempunyai kelebihan bagas tangan yang pelbagai. Terinmbau pula kenangan semasa ke sana. ahhh windu mengulir sentiasa. hehehe Take care sis

Nina Suria said...

notie sayang, ada kalanya kita rindu sangat-sangat pada rumah berhantu ini.. waktu betul-betul cemburu pada kita untuk berkicau seperti dahulu kala. Sedih kan????

fazniz habibi said...

suka sgt2 hasil tgn sis... jari sy msh keras lg nak menjahit... bru2 ni g kelas epal dpt jg la siapkan candy plate yg comel,baju aneka gaya dan dress budak... beg pulak separuh jalan.. kiki... mna taknya asyik buka jahitan sbb zip xbole lpas...

jom tukar link dear
nanti sy update pic hasil tgn sy dtg kelas epal

http://fazniz.blogspot.com/

Nina Suria said...

terima kasih ziarah kita di sini Fazniz Habibi, insya Allah kita akan cuba mengongsikannya :)

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI