Wednesday, March 05, 2014

Selamat tinggal Februari


Selamat malam semua. Dari luar jendela Sang Rembulan tersenyum manis di kelilingi Jula-Juli Bintang Tujuh. Indah dengan darjahnya yang tersendiri. Tetiba kita jadi teramat rindu. Rindu pada kakak. Rindu pada Ayu. Rindu pada semua orang untuk berbicara dan berhuha seperti dahulu kala.

Sudah lama kita tidak berbicara, kan?

Sejak pembantu kita pulang bercuti 30hb Disember yang lalu, jadual kita berputar laju 360 darjah dengan drastik sekali. Nasib abang masih ada di rumah menunggu 'panggilan orang minyak' setelah tamat pengajian di ITB sana, TAHNIAH abang! Dan dia lah yang memangku kerja dapor dan laundri. Sedang kita 'tanat' dengan pelbagai tempahan yang memeningkan kepala. Apalagi dalam saat-saat warga cina sedang menyambut Tahun Baharu mereka. Maka bertambahlah kesibukan kita BERGANDA-GANDA.


Anda lihat sendiri foto di bawah itu, sebahagian diantara biskut-biskut bersalut coklat yang telah kita hasilkan untuk Tahun Baharu Kuda ini.




Kemudian bonda saudara pula meraikan ulang tahun ke-57 di kediamannya. Juga cukup meriah dengan TUJUH biji kek menyambutnya. Yang di bawah itu sudah lesap tiga biji, dan yang masih utuh kek Tas Tangan CHANEL yang sempat ku siapkan dalam waktu KECEDERAAN teruk. Oleh kerana dia terlalu sayang memotongnya, Tas Tangan itu disimpan di dalam peti ais kemudiannya. Adussss..


Dalam kesibukan rutin yang memenatkan itu, kita cuba menyusup keluar bersama saudara sepusat sepusing meraikan kejayaan Ayu melanjutkan pelajaran ke Tanah Besar CHINA. Di Paddington House kami mengisi perut yang tengah kelaparan. Dengan hidangan pancake yang diolah begitu rupa, enam pasang tangan berebut-rebut mengambil makanan yang SUNGGUH mengecurkan. Ada satu rasa yang sukar untuk diungkapan di situ.

Gendang-gendut tali kecapi, kenyang perut suka hati. Lalu 'idea gila' kami datang lagi, terus buru-buru ke Time Square menonton wayang. JACK RYAN. Belum habis perut bekerja, jantung pula berdebar-debar dengan aksi Jack Ryan yang membuat perut senak ku jadi kecut. Adieeeeeeh..


Dan di penghujung Februari kru Rampai Pagi RTB bertandang ke studio kita yang baharu 95% siap itu untuk sessi pengambaran bertemakan Cenderamata Ratu Sehari. Alhamdulillah dalam waktu yang ketat itu kita berjaya jua mengongsikan beberapa idea untuk menghasilkan cenderamata yang cantik dan menambat hati.

  
Penutup Februari, dalam kita tekun menguli aising fondan tiba-tiba kedengaran ketukan yang mengejutkan di jandela kaca dapor dan satu wajah lelaki yang tidak dikenali tersangkut di situ. Mahu putus jantungku dibuatnya. Rupanya dia adalah delivery man dari Neptune Florist menghantar sejambangan mawar merah hati tanpa nama si-pengirim. SUNGGUH misteri. Hati berdebar.. Betul kah???????


....dan Februari pun berlalu.

4 comments:

Chris said...

Hi Nina, just stopping by to say how delightful your blog is. Thanks so much for sharing. I have recently found your blog and am now following you, and will visit often. Please stop by my blog and perhaps you would like to follow me also. Have a wonderful day. Hugs, Chris
http://chelencarter-retiredandlovingit.blogspot.ca/

Nina Suria said...

hello Chris
thank you for dropping, will visit you in shortly dear. xoxo

azlina said...

assalamualaikum kak nina..

lama tak singgah sini selamat hari raya maaf zahir dan batin

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI