Tuesday, January 13, 2015

Salam 2015



Terlalu lama sudah menyepi diri. Kerja menambun tak pernah mahu surut. Hari ini cuba menyusup masuk ke sini.. melepas lelah sebentar. Apa khabar anda semua di luar sana. Harap tahun 2015 ini kita semua akan lebih bersemangat yah!

Percutian ke Negara Oranje, November lalu amatlah menyeronokan. Terlalu banyak yang ingin kita kongsikan di sini. Tapi waktu terlalu cemburu untuk berlama-lama di sini. Jadi kita rengkaskan aja yah!



Kita tinggal di tengah kota tertua Belanda; Van Den Haag. Dalam suhu tiga darjah celcius, kopi panas bersama pai epal kayu manis yang amat sedap amatlah sukar untuk mengatakan TIDAK bila penjual di kaki lima itu menawarkannya kepadaku.



Duduk di sebuah bangku berhadapan dengan sebuah sungai di perkampungan Zaan Schan yang cantik itu adalah sesuatu yang amat membahagiakan. DAMAI!


Salah sebuah kotej yang mencuri perhatian ku. SUKA!


Perkampungan yang cantik dengan kincir angin, coklat panas dan terompah kayunya yang unik adalah diantara pengalaman yang menarik di sini.












Di Madurodam, Kota kerdil yang memukau.






Kita berhenti sampai di sini dulu yah.. Insya Allah kita akan sambung lagi kemudian. 

Sayang semua
xoxo
Nina Suria

5 comments:

notie said...

Wah rindunya.... Cantiknya dan damai je memandang keindahan kota kincir air tu...

Bestnya kalau ada terompah banyak2 macam tu boleh buat tanam pokok bunga... mesti cantik kan?

Apa pun Selamat tahun baru 2015.

Nina Suria said...

notie sayang, kita dah TERjatuh cinta dengan Kampong Zaan Schan itu. Suasananya sungguh mendamaikan. Ladangnya berhamparan, tersusun cantik sekali dengan anak-anak sungai yang jernih airnya.. Benar-benar memukau :)

qist said...

salam kak mon. qist dcn..amboii lama ta dgr cerita..seronok jalan jalan eehh

(ps qist skrg di abu dhabi..singgah contact lah ye)

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Nina Suria said...

Salam Qist, kabare? bila berhijrah ke Abu Dhabi ni.. pasti seronok kan, dapat tengok negara orang. Sukanya kakmon