Sunday, June 10, 2007

Malam Gendang Jaga-Jaga - 09.06.2007

Menyusur perlahan ke Jalan Kiulap melencong ke Jalan Tengah menuju ke Bandar Seri Begawan. Jalan penuh sesak. Parkir $3.00 Sheraton sudah ditutup. Aduh! Baru nampak orang Brunei berjalan kaki beramai-ramai. Suasana perayaan baru ku terasa bahangnya. Kami terus menyusur ke Jalan Sultan, pun penuh sesak. 30minit laur-laur(pusing-pusing) mencari parkir tidak ketemu akhirnya hubby menurunkan kami di bahu jalan.

Gerai makan tiada satu pun lenggang. Semua penuh padat. Spot-spot yang di cup sudah ramai yang berbaris menunggu giliran. Akhirnya aku mengalah saja, keluar semula dengan perut kebulur. Rupanya nasib tidak menyebelahi kami, hubby pun belum lagi mendapat parkir. Rancangan menyukat gerai malam dipesta Jaga-Jaga itu pun dibatalkan. Naik kereta balik.

Didalam kereta, kepala sudah merangka restoran mana yang hendak diterjah. Tidak lain tidak bukan Nini Acai Soto $1.00 muahahaha. Si adik menarik muka 14. Leynah sudah berdengkur. Melintasi bangunan Mahkamah Besar tiba-tiba terbayang kambing dan tulang sirip panggang...


I hardly cant wait..


Pumkin with Roasted Almond Soup for starter.

Grill Honey Garlic Chicken.

A supa-dupa-licious Grill Lamb Shank.

Crème bruleè...??? It was more a caramel like puding.. I could say..


Alhamdulillah...

No comments: