Wednesday, February 17, 2010

Petang isnin yang nyaman



Tahun baru cina bermakna cuti sekolah percuma bagi ketiga-tiga anakku. Kebetulan tahun baru cina itu jatuh pada hujung minggu. Jadi.. bertambah-tambah panjanglah cuti mereka dirumah.

Petang isnin Leyn sudah menjerit kebosanan. Lalu ide 'diyamon' ku datang lagi.

"Jom.. tani picnic n crafting patang ani. Mau?" Aku memujuk.

Mata Leyn sudah berkilau keriangan. "Babu.. tani kepantai mana?" Leyn bertanya tidak sabar.

"Belakang rumah". Aku menjawab spontan.

"Alaaaaaaaa...". Leyn menarik muncung Klavu panjang.



Jadi aku pun kerah kakak menyediakan semua ini. Kebetulan peti es dua pintu kakmOn masih penuh lagi.. Jom kita picnic bersama..




























     新年快樂

5 comments:

Aishah@Ariffin@Aqil said...

wah bestnye lepak2 luar rumah...sini kalu lepak luar rumah kompen beku...ngeh..ngeh...

Nina Suria said...

Aisah, memang seronok petang itu dihiburkan dengan ciap-miap burung, tiupan angin dingin laut china selatan hampir membuat mata kami terlelap dan aroma wangi dari pokok Tea Rose yang sedang lebat berbunga melapangkan serabut dikepala. Nyaman sungguh.

Ummi said...

Salam rindu kakmOn cayang..lama x sempat nk tinggal jejak, duk jeling2 je..Cantik sungguh halaman dan pemandangan sekeliling rumah kakmOn, sungguh mendamaikan, tambah pulak dapat bersantai dengan anak dengan resepi yang merbelesss gitu...uiiihh, kalau Ummi, x payah pergi cari tempat lain laa..duk belakang rumah kakmOn pun sangat damai...hehe

Nina Suria said...

Ummi
Jan jeling2 nanti juling lak :D

KakmOn dah tak larat nak layan Leyn duk merengik nak roling2.. Penattttttt

Jid said...

ayunya si jentayu kakmon tuang air teh tu..

Wahhhhhhhhh..nyyamannnnnn...nyum..nyum..nyum...