Thursday, July 07, 2011

Biskut?



Aku sudah seperti biskut. Sekejap di makmal. Sekejap di rumah sakit. Sekejap di kantor. Aku seperti dalam tiga alam yang melemaskan. PENING. Apalagi mengenangkan kerjaanku yang tertunggak banyak. Aduhai cik Bedah.. Kenapalah kau gatal sangat terima 'lemaran' itu...



Setelah berulang alik menerima rawatan di rumah sakit itu, waktu semakin menhempapku. Sekarang sudah 5Sya'ban. Sebentar lagi Ramadhan akan tiba. Dah siap qadha puasa, belum?(untuk diri sendiri juga).. Ya Tuhan, hamba-MU ini selalu saja melalaikan-MU.. Astaghafirullah Al-Azim. Moga DIA mengampunkan dosa-dosa kita semua..



Dalam masa yang sedikit itu pun sempat jua cik Gayah ni buat mende-mende alah tu.. Tapi dah tak boleh kata tidak dah.. Nasib kita hari ni tiada siapa yang tahu. Jadi kita ikut saja gerak hati. Moga satu waktu nanti ada jua orang menyampaikan hajat kita.. seperti mana kita merealisasikan impian mereka...





Moga selepas ini kesihatan kita kembali pulih. Doakan aku menemui Ramdhan nanti.. Salam petang khamis yang indah buat anda di luar sana...



7 comments:

♫ mokwo® ♫ said...

salam..moga cepat sembuh yek! apa jua penyakit pasti ada penawarnya..kasihan melihat anak2..tido di sepital jugak! take care!

notie said...

salam pagi jumaat. Alahaiiii siannya sampai kena dok sepital. Kak mon jaga kesihatan lor... jangan le keje teruk2 sampai kena masuk darah tu. Jaga diri jaga kesihatan semuga semuanya kembali pulih seperti biasa. Amin

Sian leyn sampai tertidur di dapur yiapkan keje.Alahai

Dayang said...

moga cepat sembuh kanda,alhamdulillah ku sempat kol masa di hospital :)

CT NoArIzAh ArIs said...

Assalam kak mon...kak mon ke yg masuk spital tu...doa sy moga akk cepat sembuh dan dpt menyambut ramadahan dengan kesihatan yg memuaskan nant...jgn sibuk2 sgt kerja.

Nina Suria said...

Mokwo
terimakasih ziara kakmOn dan titipan doa itu. Yah memang setiap penyakit itu ada ubatnya kecuali tua dan mati. Terimakasih mengintakan itu juga :)

notie
kita pun dah tak boleh cakap dah, darah kita tak mau naik2 sampai kena tinggal disepital. Kesian leyn rindu banget nak tido ngan kakmOn. Tu la silap mata cik misi leyn terus masuk dalam selimut :D

Dayang
a'ah.. taim tu kita baru kuar 3jam dari bilik bedah, kepala pon weng semacam, tak ingat apa yang dah kakmOn cakap dah hahahaha :D

CT NorArizah Aris
Wa'alaikumusalam dear, betul. Kita kena kuar masuk sepital dalam dua minggu nie :(

Harap-harap nanti darah dah tak problem lagi :)

madoka miyajima said...

KMOnnnnnnnnnnnnn.. Leyn atu sudah betul2 dah warisi tangan magis dan semangat waja KMon. Sampai tertido kat meja.

Moga kanda sentiasa sihat dan dalam rahmat-Nya..Amin.

Pssttt... Mujur Leyn jadi bantal peluk kakMon ka masa di hospital aritu.. :-)


-Jid si AnaKushingParsi

Nina Suria said...

Amin Ya Rabb.. Ha'ah leyn duk komplin 3 ari tak dpt tidur ngan kakmOn, tu yg bawak dia masuk selimut :D