Wednesday, August 03, 2011

Kek Lobak Merah Berkacang Walnut

Salam Ramadhan muslimin dan muslimat semua. Apa khabar awda? Lamanya aku terhenti mencatat di sini. Terlalu banyak yang ingin dikemaskini sebelum lebaran tiba menyapa. Apalagi bila tiada P.A di sisi. Sibuk ya amat.

Oh ya! Ingat lagi tak kek lobak merah kakmOn satu waktu dulu.. Dengan menggunakan resipi yang sama dan upgrade sedikit, aku mencuba nasib, menghantar kek yang telah ku hias menjadi sebiji kotak yang dipenuhi mawar kuning ke pertandingan Pameran Urusan Rumahtangga hari tu..



Nak tahu keputusannya..

MASMALEH_32

Emmmmm.. Kek tu tak menanglah sayang. TAPI.. yang membuat kita teruja sangat.. kek tu telah menarik perhatian Baginda Raja Permaisuri. Hati tetiba berbunga kembang kiapu..

MASMALEH_33

Foto dipinjam dari sesawang Info Foto. Mohon kongsi.

Jadi lebaran nanti, bolehlah buat kek lobak merah seperti di atas itu atau yang paling mudah.. cuba kek lobak merah yang di bawah ini..



Resipi? Tolong bawa cangkol, awak kena gali sendiri di bawah rumah kakmOn hikhikhikhik. Mahap laaah.. puasa ni kakmOn penat sangatlah, korang tolun kakmOn gali ek..  Mwaaaaaaah sayang semua..

3 comments:

notie said...

Salam ramadhan... wah baru ni le dengar berbunga kembang kiapu. Setau saya kembang bagai bak bunga mawar kembang sekembangnya. Tuannya nya kembang kiapu saya kembang sekembang2nya. hehehehe

Yang menang mana satu? Takdok gambarnya ke... Tak menang pun tak pe yg penting menang di hati Baginda Ratu Permaisuri.

Pss Yang tudung purple tu manis dan yang mak saudra fazura tu pun cantik cam anak buahnya ek. Tapi shantik lagi tuan empunya yang bikin kek lobak merah berkacang walnut. yip yip hore

SITI NOARIZAH ARIS said...

Slamat berpuasa kak mon..taniah dr sy walau x menang tapi berjaya memenangi hati dan perhatian baginda ratu permaisuri bukan mudah nak tarik perhatian org2 kenamaan ni.

Nak minta izin ni..Ada masa sy dtg bawak cangkul dan pengali korek bawah rumah kak mon tu ya :)

Nina Suria said...

notie
salam Ramadhan my dear notie.. kembang kiapu tu sebenarnya sejenis water lily jugak, sepupu ngan seroja, warnanya ungu, daunnya heart shape, selalu tumbuh melata di dalam parit(longkang). :D

kek menang tu tak nampak dlm camera kakak.. atau camera infofoto jugak, sayang kan?

btw fazura yg mana ek, ari tuh pun dorang ada sebut fazura kat FB, ampun..

rindu nak peluk awak
xoxo

CT NorArizAh
terimakasih sayang, mana-mana yg kita kongsi, Insya Allah kakmOn tak claim pon :p

Salam Ramadhan moga kita sama2 dapat berakah dengan ilmu yg kita kongsi sama2
xoxo