Thursday, November 18, 2004

Pagi yang mendamaikan

Seperti ada yang mengejutkan aku.. ooh baru pukol 5:37 pagi. Aku terus bergegas untuk bersolat subuh. Anak ku masih lagi nyenyak tidur sungguh mendamaikan melihat tidurnya yang pulas...

Pembantu ku sudah siap membersehkan ruang tamu. Aku terus membancuh kopi dan membawa ke luar ketaman belakang . Bunyi burung yang berkicauan seperti irama muzik yang menyeggarkan... ooh aman nya terasa pagi ini.

Bunga jasmine yang sedang lebat berbunga mengharumkan ruang taman yang hanya sebesar kangkang kera...... aku hayal seketika menikmati taman bunga ku yang sedang mekar berbunga.. malas rasanya untuk meninggalkan tempat duduk ku ini. Tapi aku harus pergi kerja hari ini.. Ku lihat jam sudah pukol 7:12.. hah terlalu cepat masa berlalu. Mentari pagi sudah pun menyinar terang..

Aku bergeggas naik kerumah dan bersiap pergi kerja

No comments: