Sunday, May 11, 2008

Terimakasih sayang


Tadi pagi aku dikejutkan dengan kedatangan jambangan bunga ini. Bang Mat mengiggau hape??? Dah lama tak dapat bunga setelah beranak empat ini. Top-top datang delivery man menghantar kiriman yang membuat hati ku runtuh. Bunga lili dan mawar kegemaran ku. Aku terasa muda 20tahun balik. Terimakasih kanda... (~_~)



Balik dari sekolah semalam, Leyinah berlari mendapatkan ku. Lalu memeluk dan mencium kedua-dua belah pipiku. "Happy mother's day, mom. This is for you" dengan loghat Puan Yue dalam siri Kampung Boy. "Ani leyinah buat love untuk babu, babu suka kah?" Leyinah 'gumbira' menunjukkan bagas tangannya. Dua potong roti paun berwarna ungu di potong dengan bentuk gajah dan hati. Metafora yang sungguh dalam dan tajam maknanya. Ehmmmmmmm


Selamat Hari Ibu pada tetamuku semua. Kasih ibu adalah segalanya. Hargailah mereka selagi dia masih bernyawa. Al-Fatihah buat bonda yang dah tiada..
Rasanya hari ini kakmOn tak cukup oxygen. Dari matahari belum lagi keluar hingga bulan menyapa, aku masih berulit dengan kek cawan. Maaf pada yang terpaksa menunggu lama. Dan terimakasih pada yang senantiasa menyokong saya. Salam Hari Ibu..

No comments: