Wednesday, March 24, 2010

Cuti Sekoah

Salam pagi rabu yang indah. Alhamdulillah, sudah beberapa minggu menunggu, akhirnya hujan yang ditunggu pun turun dengan rahmah Illahi jua. Syukran jazilan.



Cuti sekolah sudah tinggal beberapa hari saja lagi. Kami tidak kemana-mana, cuma melayan anak-anak dengan hobi masing-masing di rumah. Lagi pula sibuk dengan persiapan majlis nikah kahwin anak buah bang Mat di awal April nanti.

Oh yah! di sini kakmOn kongsikan hidangan anak dara kakmOn yang mudah lagi sedap. Kupang hijau bakar bersama minyak zaitun dan keju Cheddar.



1 cawan tepung serbaguna, ramaskan bersama 1 sudu mentega beku yang dicenceng hingga rata. Tambahkan secubit garam, daun saderi, 1/4 cawan keju cheddar yang diparut halus dan minyak zaiton. Uli hingga menjadi doh yang lebut. Kemudian letakkan doh tadi keatas kupang  hijau dan bakar hingga kuning keemasan.



Hidangkan sementara masih panas. Walah!



3 comments:

azah said...

salam mon...tak dapat pun msg daripada mon kat dlm h/p akak..ok spt yg akak ckp, kami tinggal kat yusof apt and hotel.kami sewa van utk jln2 sepjg berada di sana...best gak kalau dapat attend majlis kahwin kat brunei, ttu satu pengalaman yg tak boleh dilupakan sebab mesti ada kelainan dgn yg kat sini...nnt mon try txt akak lagi ya..

Jid said...

wahhhhhh..sedapnya leyn masak..

leyn..jom gi main jeli gergasi kat umah auntyjid..:-)

Nina Suria said...

Kak Azah, nina tunggu saat itu tiba.. cewah :D

Jid sayang, jeli gergasi tu bole pass kat babu tak?? pasti babu suka banyak :p