Tuesday, September 14, 2010

Salam Lebaran

Rupanya sudah hari kelima kita menyambut Lebaran ini. Di malam 10 likur aku sudah mula pancit. Dan tiga hari sebelum Lebaran tiba, lansung flat. Maka tak sempatlah nak meninggalkan sebarang salam, ampun dan maaf di bulan yang mulia ini di sini, apalagi untuk menhias rumah dan menyediakan hidangan yang 'pelik-pelik'. Kurrrrrr.... semangat.

Dalam keadaan yang TIDAK sehat di malam Lebaran itu, aku gagahi jua shopping ke pasaraya, membeli  barang-barang dapur ala kadar untuk hidangan di pagi Lebaran. Dan dalam masa kecederaan itu jua aku sempat menahan jurujual yang sudah ingin mengabat(menutup) pintu kedai bunganya. 

Walaupun tidak dapat Lily merahJambu  seperti kebiasaannya, namun Lily warna kuning gading ini tidak mengecewakan ku. Wanginya...  hingga tak terkata. Alhamdulillah.



Jadi... walaupun terlambat sangat, aku tetap jua ingin menyusun sepuluh jari, memohon ampun dan maaf jika ada kesilapan ataupun keterlanjuran kata yang mencuit hati. 

Dan pada teman yang jauh di Seberang, JC ampun terlambat sudah, tapi takpa, kakmOn gantung jua kartu Aidilfitri mu. Kalaulah dapat yang hardcopy lagi la kakmOn GUMBIRA :D



Maaf zahir dan batin

4 comments:

Jid said...

selamat hari raya buat kmon sekeluarga... mohon ampun dan halalkan segalanya....

mwahhhhhhhh

Nina Suria said...

akk pun begitu jua, mohon maaf mana2 yg tersalah dan tersilap baik yg tak senghaja mahupun yg tersenghaja :)

nurdia said...

salam nina... salam lebaran... maaf zahir dan batin... minta halalkan segalanya...

Nina Suria said...

salam aidilfitri maaf zahir batin nurdia. Pasti banyak kuih disediakan di pagi raya, kan nu?

Rindu awak *peluk ala tok arab*