Wednesday, January 05, 2005

Pembuka tirai 2005

Tak sedar masa berlalu begitu pentas meninggalkan Nina. Betulah kata orang yang di hujung dunia tu; time flies without wings.. Rupanya hari ini sudah 05.01.05 (eik macam lawa je nombor ni, baru perasan). Macam-macam berlaku pembuka tirai 2005 ni.. Ingat dah tutup kes pembantu jiran sebelah ni.. Top..top datang lagi mencari Nina meminta perlindungan. Atas rasa ihsan, Nina hanya membenarkan dia guna telefon rumah nina. Malas nak tambah masaalah yang dah sedia ade. Takut Tsunami jiran sebelah terbangkan rumah Nina.. naye.. Nina anak beranak.

Orang ambil cuti untuk bersantai tapi Nina cuti.. sibuk dengan menyediakan peralatan sekolah anak-anak, mana menguruskan pendaftaran masuk lagi.. adoi pening. Yang Nina muskilkan, anak Nina tidak lagi dapat diterima oleh sekolah ugamanya yang lama kerana sekolah kerajaan di Brunei telah ditukarkan ke sistem pembelajaran yang baru (yang di gelar dengan Sistem RINTIS iaitu kelas sehari suntuk dari 7.15 am - 12.30 pm, 1.30 pm - 4.50pm). Baik juga hubby Nina tengah off week, dia lah yang buat school hunt. Kalau tidak habislah Nina seorang jejak sekolah ugama hehe..

Hanya tinggal sebuah sekolah sahaja yang dapat menerima penuntut dari sekolah sewasta iaitu Sekolah Ugama Puteri Masnah. Yang Nina fikirkan lokasi sekolah tu yang tak bersesuaian, v.heavy traffic. Terlalu menyulitkan untuk sampai kesana dalam waktu yang singkat.

My hubby dah mula berkira-kira nak ambil driver... hem.. nak cari kayu.. nak cari kayu..

p/s Bila sebut Tsunami ni teringat pulak Nina semalam kat televesyen Brunei rancangan 'Bersama Mufti - TSUNAMI' . Gerun dan insaf yang menyelubungi diri Nina bila mendengar apa yang di hujahkan oleh Mufti kita.. Betulah apa kata beliau Tsunami diturunkan Allah kepada kita untuk memberi satu amaran kepada umat-umatnya.. yang hanyut dan leka meninggalkan ajaran nya.. na'uzubillah.. Terharu tengok Mufti menahan sebak didada..

5 comments:

Anonymous said...

Glamor tah karang driver pakai C240 ni and makin berseri tah karang garden!

Anonymous said...

Glamor tah karang driver pakai C240 ni and makin berseri tah karang garden!

Anonymous said...

Jebat dah lepak web jebat sendiri kalau nina ada ruang waktu insyallah masuklah ke www.jebat.net dan jangan lupa masuk kedalam ruangan forum jebat yer Forum jebatdotnet....moga ada kelapangan terluang buat menjenguk Jebat di www.jebat.net ini adalah yang baru dari JEBAT untuk tahun 2005

Anonymous said...

daripada ko ngambil supir sakit lg krg kpala mcm2 msalahnya, baik tah ko tukar nana atu ke yayasan sj, hantar pagi ambil patang, kurang ckit budget byr driver

Nina Suria said...

Tahniah untuk kawan nina yang seorang ni.. berjaya lagi bena empire die.. Nanti lah Jebat ye.. Bila nina free nina lepak kat umagh U tu..