Tuesday, August 03, 2010

Rolled Fondant Deco Class II



Seperti yang ku janjikan, kelas Figurine bersama Asmariza akan dikongsikan bersama. Dan inilah foto-foto yang sempat ku rakamkan untuk pertemuan kita pagi ini.



Dunia fondant bukanlah baru bagi Asmariza. Dia pernah mengikuti  beberapa kursus sebelum ini di beberapa buah tempat, termasuk di Seberang sana. Jadi, kerjaku agak sedikit mudah dibuatnya.




Kemahiran dan imiginasi yang tinggi... memang amat diperlukan dalam membentuk karakator-karakator yang mencuit hati. Oleh itu kita kena perlu banyak membuat kajian dan praktis untuk menghasilkan sesuatu objek yang nampak hidup dan mempesona.




Dengan resepi doh fondant yang tepat, teknik yang betul, tips dan tricks, akhirnya kepayahan yang difikirkan Asmariza dapat dirungkai satu persatu. Hasilnya memang diluar jangkaannya.



Lihatlah... karakator tikus dalam Movie Cinderella ini dapat dibangunkan begitu hidup olehnya, sekali gus  menggelitik hati pada sesiapa yang memandangnya.



Pasti salah satu dari kamu yang membaca entri ini akan ingat satu babak yang lucu dan mendebarkan itu kan??? Tikus yang gemuk dan haloba itu.. Haaaah...  betul lah tu.. Si Gus yang lucu.



Lebih lima jam Asmariza menekuni kek ini, akhirnya dia dapat jua membawa kita mengimbau kembali cerita lagenda Puteri Sepatu Kaca yang tidak hilang dimakan zaman itu.




Dan petang itu Asmariza pulang dengan senyuman puas, mendapat ilmu penuh di dada. Harap-harap ilmu yang diperturunkan itu dapat dimanfaatkan sepenuhnya.



Salam tahniah

2 comments:

Mat Gebu said...

SALAM DEAR KAK MON...
KAK...KEK TU LAWAA..CUTE SANGAT TIKUS JONGANG TU..HAHAHA

Nina Suria said...

tengkiew Ah Mat :) tikus cinderella ni mmg mencuit hati.

Akk ingat ko pon bole buat lg gempaq dari kakmOn kut :D

salam Sya'ban