Monday, October 19, 2009

Rasa hati...

Dalam rasa yang berbaur-baur, aku gagahi jua turun kedapur. Dari bahagian pinggang hingga keparas paha terasa ngilu menyucuk-nyucuk setelah seharian beroperasi di dapur membuat hidangan penyuci mulut untuk kakanda sulung ku bagi majlis rumah terbukanya. Kemudian sambung lagi membuat Makaroni Bakar Berkeju Mozarella untuk hidangan Jabatan kami yamg menyambut Majlis Ramah Mesra di Aidilfitri juga di malam yang sama. Penat dan sakit bahagian punggunggungku memang tidak boleh diungkap.

Nya mulah Babu.. "Jangan dimanjai penyakit ani". Kata-kata yang membuat aku sedikit kuat untuk melupakan 'tumbuh-tumbuhan' itu. Lalu aku gali lagi kotak Doraemon. Keluarkan mentega, lobak merah, gula perang, telur, walnut, tepung, kelapa kering dan keju. Dan aku terus beroperasi dengan si kecil ku, Leyinah.





Alhamdulillah pukul 7:30 malam, kek puja usia adinda lelakiku itu pun siap tersergam seperti yang ku inginkan. Perfect to his signature. Rustic, Simple and Elegant.


Happy wonderful birthday bro...

3 comments:

nurindah said...

Salam kak Nina,

Tingginya kek tu..

Cepatnyer masuk dapur,kak? Tabahnya kak Nina. Moga sihat slalu...

Nina Suria said...

nurindah sayang.. bagi akak, dapur itu adalah nyawaku. Dapur itu menghiburkan, pun melekakan.. sekaligus menjadi satu therapy minda yang mustajab :)

auntyjid said...

leyn.. thn depan buat kek bday untuk auntyjid pula ya... hehehe..