Monday, October 26, 2009

Si Merah Hati



Tatkala hati tengah gundah aku selongkar peti Doraemonku, di bucu kiri ruang makmalku. Mungkin ada sesuatu yang dapat menghilangkan resahku di tengah malam itu. Akhirnya aku dapati sebuah buku comelku yang masih belum siap ku dandan sepenuhnya, tersusun diantara puluhan buku-buku kegemaranku.

Pada mulanya aku sudah angkat tangan untuk menyudahkannya. Tapi kulit buku itu membuat aku berfifkir empat-lima-kali. Kerna kulit buku ini mengingatkan ku dengan baju kurung sutera China ku satu waktu dulu(taim badan macam kerengga :p). Lalu ku simpan saja di celah buku-buku bacaanku yang lain.



Sebenarnya kulit buku ini punya sedikit kecacatan di bahagian tulang belakangnya, kulitnya merekah. Lalu dengan teori si-Klavu, aku tutup tulang belakang itu dengan riben 2" lebar berwarna merah hati dan ku tambahkan dengan sedikit glitters untuk menambahkan serinya.





Lalu aku pun menyudahkan cerita buku comel berbaju mawar merah hati ini dengan mengikatkan bunga riben organza diatara tulang belakang(benang putih) buku ini supaya lebih teguh dan kemas. Anda pasti nampakkan... benang putih itu?



Selepas ini mungkin anda punya ide yang 'diyamon'(brilliant), kan???

Sampai di sini dulu pertemuan kita untuk pagi yang nyaman ini... KakmOn nak ke kebun belakang dulu mengintip ayam-ayam hutan yang pemalu itu.

5 comments:

nurdia said...

cantik dan kreatif

Nina Suria said...

nurdia tengkiew ;) saja ja mengisi sof-sof yg kosong :D

Jid said...

kakmon... cantik!!!

Wan Amalyn said...

kakmOn.... cantikkkkkkkk!!

wan selalu teruja dengan ide kreatif kakmOn... adakalanya terlintas di hati... alangkah seronoknya kalaulah wan sekreatif kakmOn... =)

Nina Suria said...

Jid, Wan
sapa kata wan tak kreatif, kita dah nampak pun jari lentik wan anyam ketupat 'itu'. Comey banget :)