Monday, January 21, 2008

Celak 50sen

Pada satu petang selepas mandi, leyn seperti biasa minta di ciumi. "Babu.. Leynah sudah mandi pakai syampo baru. Harummmmm. Cuba cium.." sambil menyuakan pipinya kepada ku dengan manjanya .

"Emmmm wanginya anak Babu... Macam candy. Babu makan eh.." Aku pura-pura mengigit lembut pipinya. Dia terpekik-pekik kegelian.

Esoknya, balik dari sekolah si kecil saya Leyn punya celak merah lima pohsen di pipi. Saya menegurnya. "Leynah main make-up Babu???"

Leyn mengelengkan kepalanya sambil mengaru-garu pipi dan lehernya.

Hari berikutnya celak lima pohsen itu semakin lebar dan memenuhi wajahnya. Dari jauh nampak berseri-seri macam pengantin baru siap mandi lulur, 'bersifat'(nya Nini). Ini mesti si kecil ku lagi berdandan menggunakan bedak pipi merah kakmOn, dalam hati ku berbisik.

Malamnya selepas mandi, Leyn mengadu muka dan badannya gatal sangat. Rupanya celak lima pohsen itu sudah beranak dan membiak sehingga membentuk peta dunia di seluruh badannya. Dalam benak ku terdetik, takkan dia sapu bedak pipi ke badan dan kakinya.

Saya tanya lagi, "Leyn pakai body lotion babu kah???" Dia menggeleng. "My brush???" Geleng juga.

Syampo baru itu??? Oh! Seperti batu terhempap di kepala ku. Subhanallah. Bang Matttttt...

Nota Yagan:
Saya ingin berkongsi cerita mengenai barangan mandian, produk 'Follow Me Kids' disini. Oleh kerana ketiadaan jenama Johnson lalu hubby rembat aje syampo warna hijau itu di kaunter PERTAMA Supermarket Mall Gadong. Akibatnya Leyn mendapat ruam di seluruh badannya. Jadi pada pengguna di luar sana berhati-hatilah dengan produk FOLLOW ME KIDS SHAMPOO. Gambar ini di ambil Lutfan waktu dia bermain dengan kamera saya. Kebetulan Leyn baru saja separuh sembuh setelah di beri ubat sapu oleh doktor pada hari sebelum gambar ini di ambil.

4 comments:

Anonymous said...

yu huuuu kakmOn,anak dara sunti saper yg cun melecun tu..?

Nina Suria said...

cik wan nak chup ka???? boley boley boley *hulo borang MOU*

Anonymous said...

salam kakmOn..cian kan kalo anak2 kene penyakit gatal2 nih...anak kakmOn kulitnye sensitif kalo sampai begitu jadinyer...nasib baik dah beransur sembuh..alhamdullillah..

Anonymous said...

huhuhu..ciannn my little Dear Leyn... emm..syampoo tu patut bg nama.. Dont follow me lah...mukan follow me... moga cepat sembuh ya...