Friday, February 22, 2008

Selamat Hari Kebangsaan ke 24 Negaraku Brunei Darussalam

Balik dari sekolah Leyinah sudah berlari-lari dengan bendera kecilnya mendapatkan ku. "Babu! Selamat hari kebangsaan.." dengan bunyi cina yang baru pandai berbahasa melayu. Alahaiiii anak ku.. Esok kakak akan turut serta memeriah padang Seri Begawan. Harap-harap pak kodok tak menyanyi panggil hujan..
23hb Februari 2008 - dengan tema sambutan 'TUNAS JAYA '



Ini adalah daging kambing salai bersoskan keju dan lada hitam.. Bila senang kakmOn akan kongsikan resepinya yah! Sekarang nak keringkan bunga-bunga fondant kakmOn yang baru saja siap kakmOn gubah. Insya Allah esok kakmOn stori..

4 comments:

Faizah said...

Kak mOn..
pasti meriah hari merdeka di sana..

Masa di Brunei last year merasa tengok lampu2 yg sungguh ceria dan warna-warni di seluruh Bandar Seri Begawan sempena Hari Keputeraan Sultan Brunei..hebat betul!

Nina Suria said...

hari kebangsaan di raikan dengan lampu liplap dan kibaran bendera, perhimpunan tradisi di adakan di padang Seri Begawan di depan masjid besar dan tercantik Asia Tenggara, memang meriah :)

Anonymous said...

Hari perbarisan semalam tengok kat tv, malas nak keluar. meriah jugak.
Baru jengah bunga2 fondant K.mOn di rumah satu lagi,cantik sgt macam bunga betul...mmg kreatif k.mOn.Jenuh jugak nak siapkan satu2 bunga ni...

Nina Suria said...

mamasya
bunga2 tu memang cantik, pratice makes perfect, memang seronok projek ni tau.. kakmOn dah jatuh cinta tahap petala ke8 hehehe minggu ni kena tolak ketepi dulu projek fondant sebab kakmOn ada projek mega yg kena siapkan sebelum 6mac ni. Doakan kejayaan kakmOn yah :)