Thursday, December 23, 2004

cRuisinG witH C240

Aaaaaaaaaaah forget all that stuffff, really donwanna think.... sakit saja jiwa ku. Ape bendalah awak betoi-betoi sakit hati kat hang ni hah... jiran sebelah.. aku tak kacau awak pun...

Tak pe lah jiran sebelah.. hari ni hari engkau.. esok pulak hari aku.. damn you.. uhuk.. uhuk..

Huuuuuh forget it... come onnn Nina..... cheer up...

Baik aku story fasal journey aku kat K.B ....... Its been a century I haven't take a very long distance drive. And last sunday morning, it was a sunny day, I drove C240 to K.B around 9.20am with my four children; Leynah sit comfortably on the car-seat at the back attended by Lutfi n Liyana, while Lutfan was sitting at the front seat with sleepy head(after taken his asthma medicine). The traffic was not heavy dapat di itung dangan jari, lucky me.. I think this was becoz orang maseh beulit diselimut.. sapa jua kan bejalan musim cuaca nyaman camani ani, ganya aku terpaksa dan dipaksa.. bejalan ke ujung sapuh ani. But its ok.. lama sudah ku beparap dirumah.. baik tah meliat luar jendela.. melurus-luruskan pengaliran darah ku yang inda berapa pumpping v.well.. sambil atu dapat jua ku put aside that sickyyy stuffyyy.. I badly needed air to breath... tarik nafas.... aaaaaaaaaaaaah

I really enjoy viewing the surroundings while listening to my fav song from ella.. even my children seems to tolerate wif me.. not fuzzy.. just sitting nicely enjoy viewing scenery n listening to cd.. jarang diaorang buat macam ni.. biasa riuh rendah.. alhamdulillah tenang je aku driving.. dengar musik dan lirik ella yang catchy tu aku pun ikut menyanyi... pagi yang indah ini.. tersenyum sendiri.. ciap miap burung.. di luar jendela.. seakan memanggil nama mu.. walau di mana pun dikau berada.. berjalan diatas bumi yang tua.. akan ku turut serta.. bagaikan udara.. aku tak pandai mengarang puisi.. tidak ku pandai bermadah berseni.. satu kalimah yang ku seikhlas tahu.. Ooooh I really luv this song..

While I sing along, I didnt even realize that I accelerated C240 to over 150km p.h oops... I felt so comfortable really comfortable.. nya orang beggagar pun inda bah.. dilasing sampai 160km p.h smooth like flying on d air... haha. Ooopss did I say that out too loud... Oooh this machine really works wonderful no wonder my hubby fallin n luv.. Gara-gara nyetir C240.. Sampai lupa berapa ganya $$$$$$$ yang tinggal dalam kaban bawah katil kami hehe. Au tangahnya patut pun jua inda ia menoleh Borneo okid ku di Soon Lee sariatu... Ukannya susu Leynah.. hehehe C240 blinded his eyes... I lap U C240 ...ulat jawa rasa coklat...

Au sudah tedapat kereta mewah ani huk..huk..huk.. kesadakan ku... mintak air.. mintak air.. kesian kereta ku yang dua buah atu; Limousine n BMW (my hubby's friends always teasing him.. besi buruk..) Tak pe lah besi buruk pun dah sampai naik kat gunung Kinabalu.. Walaupun tebatuk-batuk basi buruk ku tu pergi ke negara bawah bayu, tapi akhirnya sampai jugak landing kat kaki gunung Kinabalu.. really a big challenge... betul tak JEBAT??

I sebut perkataan MEWAH ni actually ada cerita disebaliknya.. It was my anak's phrase when they were in primary one(memang pun kalau dah sekolah di sekolah Cina kan, bahasa melayu mereka pun lebih grand dari kite-kite). They always used to say mewah when they refer to something yang grand n luxurious.. rumah ke.. kereta ke.. food ke.. anything.. yang nampak dimata diaorang the very different one hehehe. That is the story..

Ok back to C240 story.. Before we drove home my sis Ryma picked her preciuos tajau that she promised me to give long before(a 3feet tall vase - dapat masukan Leynah dalam atu) and she tried put it into the back of C240. The tajau was really look bulky but surprisingly it fit into C240 back compartment together wif my travelling bag n Leynah's MC box. You just imagine how big the C240 compartment was.... n there was some more room to fill in. And my sis Ryma put another two vasses of flower which were about 18inches in hieght... ooooh tak terfikir pun that C240 was so spaciuos... Au kalau dapat masuk katil lagi baik hahaha... After packed everything inside.. we start drove home around 4pm. and reached home before 5pm.

I cant even believed that I managed to get home that fast.. Haaaaah it must be bcoz of the completed project of the hi-way's access road.. ehmmm.. not becoz I drove C240 flying without wings ahahaha..

Macam nyanyat ku lagi kan turun ke K.B cruising wif C240.... seronok ayahnda... ehm seronok....

Ok lah bro jan tah watir balik ani ku melangsaikan... hahaha.. Nak cari kayu.. nak cari kayu...

2 comments:

Nina Suria said...

Tajau tersebut diambil dari seorang Cina yang tinggal di Belait oleh my sis. Usianya melebihi 30 tahun. Ade sentimentle value. Sebab tu lah Nina suka sangat. Thanks sis

Kereta Nina yang dikatakan besi buruk tu pula sudah berusia 17tahun(kereta mewah pertama Nina hehe ) dan yang memecahkan rekod sampai ke kaki gunung Kinabalu tu pulak 12tahun.

My bro used to say balik sudah modal.. kalau my hubby pulak alah membeli menang memakai..h melebihi 30

Anonymous said...

eh macamana ku bulih enter frame pasal urang siuk cruising ani. mmmmm kasi balik,kasi balik aku pun tais liur semula kan crusing without wing. I wonder if 929 is back in style... I think it remains the most `quiete' car that I ever driven. But ofcourse, I havent tried the E240.