Tuesday, February 15, 2005

Bazzar Tsunami

Pukol 7pagi baru Nina bertolak ke bazzar dari rumah. Masa yang suntuk untuk menyiapkan masakan untuk jualan, membuat perancangan yang dirancang awal menjadi kucar kacir.

Nina tiba di mini stadium SOAS college 7.15pagi. Orang dah mula warming up dengan senamrobik. Nina sempat merakamkan dalam tiga buah lagu je. Yang akhir sekali Cek Mek Molek. Penuh dengan adengan yang kelakar. Sakit perut Nina melihat aksi-aksi gelek para peserta. Semua peserta-peserta memberi respon yang baik, sporting. Syabas untuk semua. Selepas 30minit warming up, walkaton pun dimulakan.

Bila bermulanya acara walkaton, Nina terus meluru ke gerai jabatan kita. Nampak meja berserabut dengan barang-barang jualan yang belum kemas beratur. Kami sedaya upaya mengatur makanan dengan pantas. Walau dihati terkilan sedikit, memandangkan fasiliti buffet tidak seperti yang diharapkan. Entahlah Labu..malas nak cerita. Semuanya jadi rojak. Belum habis kami berkemas orang ramai dah berpusu-pusu datang masuk ke gerai kita. Rupanya peserta-peserta walkaton dah selesai. Adoi pantasnya mereka berjalan, cuma 30 minit... betul ke ni.

Kakak kita sibok melayan kerenah pelanggan. Hingga tak menang tangan dibuat. Pening jugak kita dibuatnya. Bila mereka request beli dessert je. Sedangkan dessert tu disediakan hanya untuk orang beli buffet. Bila dah tengok muka mereka yang seposen tu.. hentam aje lah. Kita bantai B$1 for 3 slice of cake / 3 pcs biscuit choc. Itu pun ade yang maseh merengek nak beli lagi. Akhirnya dessert habis seawal-awal pukol 9.Tak dapat bayangkan bila sambutan dekat gerai kita begitu mengempaqkan. Pukol 10pagi makanan semua habis licin. Buffet yang kita jual B$5.oo sekapala pun tinggal balak. Spagheti dan mee goreng yang datang pukol 9pagi pun laris dijual. Pokoknya semua makanan laku dijual. Cuma tinggal barang pakaian, sports asc., VCD, books n household. Terima kaseh Nina ucapkan kepada HAMN yang sponsor spagheti dan HAMIN pula sponsor mee goreng.

Kemuncak acara pagi tu ialah permainan menguyung ayam serama. Memang kelakar game ni. Cukup dengan PHY kita sedia dengan parangnya. Sakit perut Nina menahan ketawa, menyaksikan aksi adek-adek kita yang terhuyong hayang menangkap ayam serama tu.

Pukol 11pagi AO kita mengarahkan buat jualan mauk(mabuk). Semua barang-barang yang berbaki dilelong 95%off; kita panggil 'HARGA RUNTUH TSUNAMI'. Betul-betul memberi kejutan kepada semua staff kita dan tetamu yang hadzir. Semua majalah dan buku-buku yang tinggal diatas meja tu dijual dengan harga $B10. Kakak yang betul-betul berdiri kat tempat tu yang dapat semua. Nina hanya sempat mengambil 3pasang baju kurong yang sarat dengan batu permata berkerawang dengan harga B$10.00each, 34pcs scarf for B$5.oo n table lamp B$2.oo. PHY pulak borong VCD lebeh kurang 70pcs B$5.00, driver kita pulak sempat kebas lebeh 10 pasang long pants n jeans $5.00. Golf set semuanya dijual dengan B$150.oo. Memang tepat dipanggil harga runtuh TSUNAMI.

No comments: